Talenten en kwaliteiten
Shasid begon als leerling en is nu praktijkopleider

'Mijn interesse in het begeleiden van leerlingen begon tijdens mijn studie MSMH (medewerker steriele medische hulpmiddelen). Mijn klas kreeg een groepsopdracht waarbij we de rol van begeleider moesten nabootsen. Dit ging me goed af, ik vond het leuk om te doen én ik kreeg positieve reacties.'
Leuke switch
'Tijdens mijn studie was ik zelf leerling bij CWZ. De begeleiding die ik toen kreeg was positief: ik ben in de juiste richting gestuurd zodat ik goed werk kon leveren, passend bij de werkwijze van dit ziekenhuis. Toen ik na het behalen van het diploma hier werd aangenomen, ben ik vrij snel zelf leerlingen gaan begeleiden. Zat ik ineens in die andere rol. Dat was een leuke switch.’
Een stap verder
'Als vanzelf ging ik me oriënteren op een stap verder: de opleiding tot praktijkopleider. Tijdens die oriëntatie merkte ik dat ik wel héél graag die kant op wilde. Dus ben ik in gesprek gegaan met mijn leidinggevende.
Inmiddels heb ik deze algemene zorgopleiding afgerond. Als praktijkopleider heb ik, naast mijn werk als medewerker CSA, een overkoepelende rol: coördinatie van alles rondom de leerlingen op onze afdeling, het voeren van introductiegesprekken, tussengesprekken en eindbeoordelingen, coaching van werkbegeleiders en het regelen van scholing voor medewerkers.
Mijn leidinggevende geeft aan dat hij een mooie ontwikkeling heeft gezien de afgelopen jaren. Dat merk ik ook aan mezelf, vooral omdat ik me steeds zelfverzekerder voel. Mijn talent op dit vlak komt steeds meer naar voren. Daar ben ik trots op!'
Ga ervoor!
'Juist door de combinatie van het werk als CSA medewerker en praktijkopleider ga ik met ontzettend veel motivatie naar mijn werk. De weg hier naartoe was spannend en ik heb veel doorzettingsvermogen moeten tonen. Mijn motto kwam dan ook goed van pas: ‘wie nooit probeert zal het ook nooit weten.‘ Dit zeg ik ook regelmatig op de werkvloer. Het mooiste aan mijn vak is dat ik medewerkers zie groeien en dat we samen doen waar we goed in zijn.’